episodul 2

unde ramasesem?! aaa, inca eram in avion. aterizarea pe aeroportul din bruxelles a fost mult mai usoara decat ma asteptam eu si in sfarsit am respirat mai linistita ( e binecunoscut faptul ca linistea nu-mi este absolut deloc caracteristica:D) am plecat spre hotel cu un autocar apoi si deja se veda ca toata lumea incepea sa se simta ca in vacanta, relaxarea era la ea acasa. la hotel, tambalau mare, cine sta cu cine in camera. cel putin jumatate de ora au durat negocierile pana cand toata lumea a fost multumita. abia a doua zi s-au mai plans oamenii de niscaiva sforaituri care nu i-au lasat sa inchida ochii. intre noi fie vorba, mi-a cam stat inima cand am auzit la ce etaj sunt. inaltimea extrema nu prea e bucurie in sufletul meu si colac peste pupaza, iaca am nimerit exact la etajul 21, brrrr. tre sa recunosc ca m-am uitat pe geam doar ca sa fac niste poze, ca-n rest chiar ameteam de tot. nici nu ne-am lasat bine bagajele in camera ca am si iesit din hotel si ne-am apucat de haladuit prin oras. contrar asteptarilor mele, la ora 21 orasul era aproape gol, cel putin strada pe care am strabatut-o noi. din pacate nu mai tin minte cum se cheama, da’ oricum era aproape de hotelul thon, unde am stat noi. spre rusinea mea, cele doua pahare de vin pe care le-am baut in noaptea aia chiar mi s-au urcat la cap si, dupa bunul meu obicei la ameteala, nici nu mi-a mai tacut gura toata noaptea:D. din fericire pt mine, pana a doua zi mi-a trecut si nici n-am suferit de mahmureala. ziua de marti a inseamnat un periplu prin parlamentul european. dupa o prezentare facuta de organizatorii vizitei am mers in hemiciclu, respectiv locul in care somitati ca gigi si eba isi demonstreaza lumii ce mari europarlamentari sunt ei. aaa, uitasem. eba a si venit cu acelasi avion ca noi, am descoperit-o insa la banda de bagaje. era in  doliu si a inceput sa se fereasca de privirile noastre in momentul in care a auzit vorbindu-se romaneste. nu acelasi lucru l-a facut theodor stolojan, el nimenirind tot in avionul nostru. omul a raspuns cordial la salutarile celor care il cunosteau din grupul nostru. revenind la parlament…am stat si am ascultat o prezentare a incaperii chiar de pe locurile ocupate de jurnalisti atunci cand e sesiune parlamentara. tre sa recunosc ca pt un moment mi-am dorit sa fiu si eu mai des acolo. a urmat o zi foarte lunga, aglomerata, cu dezbateri despre agricultura si fonduri europene, expozitie de fotografii cu vechiul bucuresti, o scurta receptie, masa la cantina parlamentului…am ajuns seara tarziu la hotel, rupta de oboseala si total nenorocita de tocurile pe care le purtam deja de aproape o saptamana (nu mai fac asa ceva niciodata:((((( ) am iesit din nou in oras si de data asta am ales o berarie in apropierea hotelului unde am avut ocazia sa vad „pahare” de bere in forma de cizma si in care incapea un litru de bere. nu m-am incumetat insa si am ales o bere de cirese, de dimensiuni mai rezonabile pt mine. intamplarea face sa fi nimerit exact in timpul meciului belgia-austria. spre deosebire de ce mai vazusem pe la noi, in beraria respectiva nu era plin cu microbisti zgomotosi, doar cativa adolescenti care initial mi s-au parut prea linistiti chiar. desfasurarea meciului a schimbat total asta. 1-0 pentru austria, 1-1, 2-1 pt austria, 2-2….si tot asa pana cand in ultimul minut de meci parca s-a facut 4-4, belgia fiind egalata dramatic. in ultima parte a meciului s-au trezit din moleseala si suporterii si abia atunci am vazut cum se manifesta entuziasmul la adolescentii belgieni. oricum, au trecut cred ani intregi de cand n-am mai vazut un meci asa frumos, ca de dramatism am avut parte la steaua-napoli, fie-i tarana usoara. miercuri era ziua cu liber pentru toata lumea. pana la ora 17 aveam binecuvantarea sa facem fiecare ce vrem, deci, dupa cum a spus toata lumea, era zi de shoping, iupiiii. cine ma cunoaste stie ca spre deosebire de majoritatea femeilor, umblatul prin magazine nu este nici pe departe una din pasiunile mele. daca trebuie sa-mi cumpar ceva ma intersez unde pot sa gasesc, ma duc direct acolo, iau ce am nevoie si plec, fara timp pierdut. ei, bruxelles a insemnat pt mine si o „scapare” de la aceasta regula. timp de sapte ore am cascat ochii prin zecile de magazine de pe traseul hotel-piata centrala. evident, aproape toate cumparaturile le-am facut tot in ultima ora destinata acestei ocupatii ancestrale. toate operatiunile au avut loc cu noi pe tocuri si ma mir acum ca nu am inceput sa plang dupa cateva minute de plimbare. si am ajuns in grade place…e un loc absolut superb si sunt aproape sigura ca la un moment dat chiar ramasesem cu gura cascata. e o maretie a cladirilor, o solemnitate care pur si simplu te lasa mut de admiratie. in acelasi timp, era un contrast total aiuristic dar si cumva armonios intre cladirile de o arhitectura extraordinara si gastile de adolescenti care statea direct pe trotuar sau pe jos in mijlocul pietei. ne-am oprit la o terasa unde de data asta am baut o bere din zmeura si afine. spre totala noastra surprindere, unul din chelneri a recunoscut dulcele grai romanesc. desi vorbea romana aproape perfect, chelnerul de 40 de ani ne-a marturisit ca nu a fost niciodata in romania, parintii sai plecand de aici cu multi ani inainte. cu toate astea, barbatul a putut identifica usor locul de unde eram noi. „aaa, din iasi, moldovence:D” a fost reconfortant sa fim recunoscute ca romance si sa n-avem parte de priviri piezise, cu mana strans lipita de portofel. desi aproape am lesinat de oboseala cand am ajuns la hotel, toata excursia asta a meritat. chiar daca am deja cateva zile de cand m-am intors, parca tot sunt obosita. acum cafeaua din ceasca e aproape gata si pe mine ma cam lasa inspiratia. oi mai scrie eu de plimbarile mele pe masura ce-mi mai aduc aminte. acu sper sa-mi aduc aminte, ca mai tanara de-atat nu ma mai fac :D……..

6 comentarii la “episodul 2

1. 1) Bine-ai intrat in reportajul despre Europa! Imi place notatia ferma, expresiv-sugestiva. Eu,din pacate,am admirat Bruxelles de sus;era o pata de sclipici in mijlocul unei retele laptoase de localitati. Pe atunci piata aia admirata de tine se chema « grande place ».S-o fi schimbat,de cand locuiesc alde becalli si ema in rotonda parlamentului de acolo. N-am inteles nota angoasata din finalul reportajului 2),desprinsa, parca , din « Tinerete fara… » O fi ? 2)Intelept e domnul prim –comentator THEAKING . Nume predestinat ,mie amintindu-mi de geniala interpreta de muzica simfonica la clarinet, THEA KING. Dar e rautacioasa observatia despre lipsa ta de experienta intr-ale zborului , ptc :a)tu nu te declari decat « aproape jurnalist ».Cand realizezi intregirea,il dai ,sigur,peste cap ;b)nu te-ai nascut cu aeroportul la poarta,ca… In rest , ai nerv,otova talent ; iti mai trebuie spatiu tipografic.

2. @ anitzeimultumesc. apreciez ceea ce spuneti cu atat mai mult cu cat stiu ca nu va impiedicati de simpatii personale. va cunosc suficient de bine incat sa stiu ca nu face complimente gratuite si ma bazez pe simtul critic de care ati dat mereu dovada, indiferent ce as fi facut eu.

3. te-ai cam … alintat cu atâtea beuturi pe acolo … bere de afine, zmeură, cireşe, vinoase … dar tu la ce te-ai dus acolo, hmm? măi măi măi 🙂 Poate mai mergi încă o dată, fără tocuri şi pentru mai multe zile, să ai timp să vezi şi alte locuri. Şi poate atunci ne arăţi şi poze :P.Şi un sfat. schimbă-ţi tema de blog că e al naibii de greu de citit….

4. @blogoslovuldomle, doar stii ca-mi prind urechile in tehnologie, asa ca deocamdata tre sa te multumesti cu tema asta:D. cat priveste pozele, vezi ca le gasesti pe feisbuc. tot din cauza incapacitatii mele de a asimila tehnologie n-am reusit sa le pun aici.oricum, nu mai port tocuri pana m-oi marita, clar si stabilit.